١- هدف انتقال معلومات نیست ؛بلکه استفاده از  رویکردهای اکتشافی ؛همیاری ؛حل مساله وفعالیتهایی مانند :فعالیتهای مشاهده ای ؛گردش علمی و... برای فراهم نمودن زمینه  تولید دانش توسط فراگیران هدف اصلی تدریس خواهد بود.

٢- نو ع مواد آموزشی مورد استفاده ؛ به گونه ای است که فراگیران بتوانند با آنها به دست ورزی پرداخته ویا از آنها برای برقراری تعامل با محیط بهره گیرند.

٣- در این تدریس ؛کنترل ونظارت بر فرایند یادگیری به دانش آموز سپرده می شود. در واقع یادگیرندگان با راهنمایی معلم ؛فرصت کشف فعال ؛کاوشگری ؛بحث وگفت و گو ؛ارزیابی نقطه  نظرات واستدلال وتبادل عقیده پیدا می کنند.

۴- یادگیری مشا رکتی وجمعی مورد حمایت وتشویق این نوع تدریس قرار دارد.

۵- کلاسهای درس ساختن گرا غالبا  حالتی مانند کارگاه آموزشی دارند.

۶- در تدریس ساختن گرا ؛دانش آموز  از گروه می آموزد وبه گروه یاد می دهد وتعاون وهمکاری را به عنوان یک اصل مسلم در یادگیری می پذیرد.

٧-.....

 



تاريخ : شنبه ٢٦ بهمن ۱۳۸٧ | ٢:٤۱ ‎ب.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()