الف-تاکید بر انجام فعالیتهای ذهنی مانند:

تجزیه وتحلیل؛استنباط؛مقایسه ومشاهده

ب- تاکید بر آموخته های پیشین واستفاده از آن برای درک مطالب جدید مورد یادگیری

ج-ضروری بودن استفاده از نقشه های مفهومی ؛طرح واره های ذهنی؛ارائه ی خلاصه فعالیت و..برای تسهیل پردازش اطلاعات

د-توجه به تفاوتهای فردی

ه-تنظیم محتوای یادگیری به گونه ای که در بر گیرنده ی فعالیتهایی متناسب با سبکهای گوناگون یادگیری باشد.

و- ارائه ی جامع ترین مفاهیم واندیشه ها به صورت خلاصه و سپس معرفی تدریجی مطالب فرعی تر وجزیی تر

ز- پرهیز از دادن پاسخ مستقیم به دانش آموز

ح- توجه به برنامه ریزی برای تعمق یادگیری با عنایت به مراحل رشد شناختی

 دانش آموزان

ط- کمک به دانش آموزان برای بسط مهارتهای فرایندی خود؛ نظیر مشاهده کردن؛اندازه گیری کردن ؛طبقه بندی؛ارتباط برقرار نمودن؛استنباط کردن ؛پیش بینی نمودن و.....



تاريخ : شنبه ۱٢ بهمن ۱۳۸٧ | ۸:٥٤ ‎ق.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()