در چهارچوب برنامه ی آموزشی فرانسه اصولی وجود دارد که باید در ارزشیابی مورد استفاده قرار گیرند.این اصول عبارتند از:

ارزشیابی جزء لاینفک آموزش ویادگیری است.

ارزشیابی آگاهی از میزان یادگیری را در دانش آموزان وبازخورد لازم جهت اطلاع از نیل به اهداف آموزشی رادر معلمان؛ در اختیار ما قرار می دهد.

ارزشیابی باید با فعالیتهای معنا دار وبا آنچه که دانش آموزان آموزش دیده اند در یک راستا باشد.

به عنوان مثال برای آزمون لغات ودستور زبان که دانش اموزان آن را به طور شفاهی تمرین می کنند؛از ارزشیابی کتبی استفاده نمی شود.

(ادامه درقسمت بعدی)



تاريخ : چهارشنبه ٢۱ تیر ۱۳۸٥ | ٦:٠٦ ‎ب.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()