آیا می توان تصور نمود که معلم ،سناریوی آموزشی خود را تنظیم نماید و سپس در پی

اجرای تدریس مناسب باشد ولی نقشه ی کارآمدی برای سنجش وارزشیابی از عملکرد

تدریسی خود نداشته باشد؟

به طور حتم خواهید گفت این فاقد امکان اجرایی است زیرا معلم به دلایل ذیل نیازمند سنجش است:

1- سنجش فرایندی نظام دار برای جمع آوری اطلاعات درباره ی عملکرد تحصیلی دانش آموز به منظور تصمیم گیری آموزشی است.

2- هر معلمی برای آگاهی از اثربخش بودن تدریس و ارائه ی بازخورد هدایت کننده به دانش آموزان، نیازمند سنجش است.

3- درپرتو  نتایج حاصل ازسنجش است که معلم می تواند پیگیر نقاط قوت ونقاط ضعف احتمالی عملکرد خود یا دانش آموزان باشد.



تاريخ : سه‌شنبه ٢۳ فروردین ۱۳٩٠ | ۱٢:۳٧ ‎ب.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()