کیمبل وایلز می گوید: ناظر تعلیماتی، سرعت بخش انجام وظایف است. زمینه را برای ایجاد ارتباط های نزدیک تر میان مربیان، هموار می کند، کمک می کند تا شاغلین سلسله مراتب تصمیم گیری، حرف یک دیگر را گوش کنند. کسانی را که دارای مسائل مشترک هستند با کسانی که توان حل مشکلات آنان را دارند، به یک دیگر مربوط می سازد و مربیان را برای مشارکت جدی در مطالعه ی منابع و عقاید ترغیب و آنان را به منبع مؤثر، برای حل مشکلاتشان راهنمایی می کند؛ آن چه را که سبب دل گیری مربیان از سیاست گذاری ها و موازین آموزشی می شود، دریافته، ناراحتی ها را برای بررسی ها و جبران توسط مدیریت، به اطلاع مقامات ذیربط می رساند.


راهنمایان تعلیماتی، در نقش حمایتی خود وظایف زیر را به عهده دارند:

 

1. تشکیل جلسات درس نمونه و نحوه ی کاربرد صحیح وسایل آموزشی

 2. معرفی معلمین برای دانش افزایی

 3. جلسات با مدیران و بیان مشکلات اداری، آموزشی

 4. نظارت بر حسن اجرای آزمون های علمی، پرورشی

 5. همکاری با انجمن اولیاء و مربیان در زمینه ی مسایل آموزشی و پرورشی دانش آموزان

 6. بررسی دفاتر کلاسی و آمار پرونده های تحصیلی

 7. نظارت بر پیشرفت مواد برنامه ی درسی، متناسب با تقویم اجرایی

 8. همکاری در تشکیل گروه های آموزشی، در هر پایه

 9.دانش افزایی خویش و ارائه ی آخرین اطلاعات به معلمین تحت نظارت

 10. اقداماتی در جهت شناختن دانش آموزان مشکل دار و معرفی آن ها به نهادهای خاص آموزشی.



تاريخ : چهارشنبه ٢٧ بهمن ۱۳۸٩ | ٩:٥٠ ‎ق.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()