- محتوای کتاب ها باید به روز باشد؛ چون موضع رایانه دائم در حال تغییر و تحول است.

- خود آموز باشد و به نوع رایانه و یا نرم افزار خاصی وابسته نباشد.

- در سطح معلومات و انتظارات دانش آموز باشد.

- از تصویر برای بیان مفاهیم مورد نظر به خوبی استفاده کند.

- فعالیت های علمی برای مخاطب داشته باشد و او را درگیر کند.

- جذاب باشد و به خودی خود انگیزه ایجاد کند.

- برای اصطلاحات و واژه های مورد استفاده طرحی مناسب داشته باشد، به طوری که هم به زبان فارسی لطمه نزند و هم فهم دانش آموز را دچار اختلال نکند.

- بر اساس پیش دانسته دانش آموز طراحی شده باشد و پیش نیازهای لازم را در ابتدا یادآوری کند.

منبع:رشد جوانه، ویژه نامه سومین جشنواره کتاب های آموزشی -خسرو داودی



تاريخ : یکشنبه ٧ آذر ۱۳۸٩ | ٧:٤۸ ‎ق.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()