2. دانش‏آموزان را با خانواده به عنوان مهم‏ترین و اولین منبع ارتباطی خود آشنا کنید

تا از این طریق به آن به عنوان یک خانواده‏ی ارزشمند احترام بگذارند و نسبت به آن احساس تعلق بیشتری پیدا کنند.

* از دانش‏آموزان بخواهید ویژگی‏های خوب و مثبت تمام اعضای خانواده را تعیین کنند.

*‏ عادت‏ها، علایق، سرگرمی‏ها و تفریحات هر یک از اعضای خانواده را بنویسید.

 


3. از دانش‏آموزان بخواهید که در صورت تمایل نوشته‏های خود را برای اعضا گروه بخوانند و بایکدیگر گفت‏وگو کنند

. از این طریق می‏توانند قوانین و محدودیت‏های طبیعی خانواده‏ی خود را ببینند و دیدگاهشان نسبت به خانواده وسعت بیشتری می‏یابد.

 

۴. به روش‏های زیر دانش‏آموزان را به تأثیر مثبت بر رفتار و زندگی آشنا سازید.

*‏ از دانش‏آموزان بخواهید تا اسامی تمام دوستان خود را به خاطر بیاورند و بنویسند.

* از دانش‏آموزان بخواهید اسامی مهم‏ترین دوستان خود را بنویسند و علت اهمیت آن‏ها را مشخص کنند.

* از دانش‏آموزان بخواهید تا چگونگی ارتباط خود را با دوستان بنویسند.

* از دانش‏آموزان بخواهید تا نیازهایی را که دوستانشان برآورده کرده‏اند بنویسند. (نیاز به توجه، نیاز به بودن با آن‏ها، نیاز به صحبت کردن).

* از دانش‏آموزان بخواهید تأثیر دوست را بر خود بنویسند (تأثیر مثبت و منفی) مثلا" چه‏قدر تنهایی‏شان را پرکرده‏اند؟ چه‏قدر در پیدا‏ کردن راه‏حل به آن‏ها کمک کرده‏اند؟ چه‏قدر بر عقاید رفتار و علایق آن‏ها تأثیر داشته‏اند؟



تاريخ : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸٩ | ۸:٤۳ ‎ق.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()