همه می‏دانیم که مهم‏ترین نقش معلم، آموزش محتوای کتاب و برنامه‏ی درسی به یادگیرندگان نیست؛ بلکه آموزش به یادگیرندگان است، به گونه‏ای که به یادگیری آنان منجر ‏شود. چگونه معلم آگاه شود که یادگیرندگان واقعا" از مطالب آموزش داده شده چه چیزی را یاد گرفته‏اند؟ به این منظور، معلم باید از فنون گوناگون سنجش استفاده کند. فنون سنجش هنگامی مؤثرند که معلم از آن‏ها نه تنها برای بررسی درک و فهم یادگیرنده، بلکه برای هدایت فرایند یادگیری_ یاددهی استفاده کند. از این‏رو، سنجش باید فرایندی مستمر در کلاس درس باشد و نقش هدایت کننده و تنظیم‏کننده‏ی زندگی تحصیلی در کلاس درس را برای یادگیرنده ایفا کند. 



تاريخ : یکشنبه ۱٥ فروردین ۱۳۸٩ | ٧:٥٢ ‎ق.ظ | نویسنده : سیدمحمدرضا موسوی زاهد | نظرات ()